Dreyfus: GPI er som Coca Cola

Dreyfus: GPI er som Coca Cola

I løbet af ganske kort tid er Global Poker Index, GPI, gået fra at være stort set ukendt til at være nærmest den eneste anerkendte målestok for internationale turneringsspillere, som selv spillerne personligt går meget op i.

Men hvad er det lige præcis, der gør den så populær? En stor del af forklaringen skal nok findes i Alex Dreyfus. Den arbejdsomme forretningsmand, der i de seneste ti år har stået for at opbygge systemet, blandt andet på baggrund af en formel, der ikke er offentligt kendt.

I et nyt interview med PokerNews bliver Dreyfus spurgt om, hvordan det kan være, at det er så populært, når man ikke kender baggrunden, drager han en parallel til et ganske kendt forbrugergode:

"Det er ligesom med Coca Cola. Du drikker det hver dag, men du ved ikke, hvad der er i. Men du kan stadigvæk lide det," lyder det fra den karismatiske Dreyfus.

Årsagen til det store hemmelighedskræmmeri findes i en blanding af, at det for det første ikke vil ændre noget ifølge Dreyfus, og for det andet fordi, det endnu ikke er en formel, der er beskyttet af patentretten.

Du kan læse hele interviewet gennem PokerNews.
asd